söndag 3 juni 2012

Soligt firande den 6:e juni 2011

Efter den nu så kyliga och ack så blöta period vi har haft så hoppas jag att solen och värmen kommer tillbaka till Nationaldagen.

.



 Förra året så besökte vi en gammal kulturminnesskyddad gård utanför Enköping kallad Kvekgården, solen sken och dansarna hade det varmt värre....  

Tänk att vi har sådana kulturskatter kvar i detta land. Det tycker jag att vi ska vara stolta och värna om.    HOPP OM ATT VÄDRETS MAKTER ÄR PÅ VÅR SIDA I ÅR IGEN......

3 kommentarer:

  1. Jo låt oss hoppas att det blir sol och värme till nationaldagen, det vore toppen=)

    Min kamera är en helt vanlig Canon Power Shot SX 200 IS digitalkamera, inget märkvärdig alls men duger gott åt mig.

    Det stämmer som du nämde vid något tillfälle att blandar man Gutefår med andra raser så får de mjuka horn. Våra nya lammungar där grannens bagge varit framme har nu fått just mjuka horn.

    Min man klipper våra får med hjälp av sonen som är en baddare på att fånga in dem. Vi har ett sk klippbord och det fungerar bra. Hoppas du finner någon även till att hjälpa dig med klippningen av dina får.....

    Vi räknas inte riktigt till smålänska höglandet här fast det inte är så jätte långt härifrån.
    Men just nu skulle man kunna tro det för det regnar och blåser ute, värsta skitvädret=(

    Så det blir inget trädgårdarbete här idag, skall nog städa...kan behövas det oxå ibland.

    Önskar dig en fin vecka/Kram Lussan

    SvaraRadera
  2. Åh, vad jag längtar efter sol och värme när jag ser dina bilder! Hoppas verkligen att det blir bättre nu. Så fint med bevarade gamla gårdar!

    Vad kul att du ringde!

    Ha en trevlig kväll!
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  3. Hej Gunilla!
    Linblomman har frösått sig själv under trädet där jag har fågelmatningen.
    Ha det fint!
    Kram

    SvaraRadera