onsdag 19 september 2012

Nu blev det verkligen allt mellan himmel och jord...

Här bor vi sedan snart 21 år tillbaka, huset har jag ritat alldeles själv....

Förra året var de rosa på denna plats men i år blev vi purpurfärgade

Silverbuske storlek large.............Låter den få växa som den vill!

Ny grind till hagen, nästa år kan vi måla den

Och rosa Stockrosor vid soldattorpet

Hästarna i hagen

Lite vila kan väl aldrig vara fel

Sommarrabatt......

Mina gamla tackor, en av dem är 15 år, kanske rekord !

I mitt sovrum brukar jag ha en vit porslinskatt, men detta är bestämt en svart katt : Galina vår nya kisse

Lilla barnbarnet vilar i farmors säng !!! Varför denna trumpna min ??? Sötnos

Och stora kissekatten Isidor vill nog också vara med på ett hörn.

Planterade Anemonlökar tidigt i våras och fick upp några fast vackra exemplar

Och detta var allt Mellan Himmel Och Jord för denna gången..................

7 kommentarer:

  1. Åh, så många fina bilder!
    Ert hus är verkligen jättefint och där är min favorit silverbusken. Är den nya grinden in till fårhagen?
    Vad är det för lila blommor i sommarrabatten?
    Skönt att vila i farmors säng med gulligt sällskap. Jag fick också gulligt sällskap härom natten...vår katt kom in och gav mig en mus vid huvudkudden. Mums!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  2. åh..så många fina bilder :)
    Tackor som är så gamla - underbart!
    Hur många hästar?
    Gillar ´t!!
    kramelikram
    fia

    SvaraRadera
  3. Det var många härliga sommarbilder du visar.
    Lilla barnbarnet - så söööt!
    Ha en fortsatt fin vecka!

    SvaraRadera
  4. Åh så jätte härliga bilder;) Toppen mysigt hus du ritat alldeles själv, jag gillar vinkel hus! Känner igen ditt barnbarn sedan tidigare vad gullig den lilla tjejen är.
    En gång köpte jag oxå anemoner och min man skulle plantera dem men det bar sig inte bättre än att han planterade löken åt fel håll, alltså upp och ner så vi skojar fortfarande om att våra anemoner blommar nog alldeles förträffligt i australien för här blev det inte en endaste blomma=( Ha en fin vecka/Kram Lussan

    SvaraRadera
  5. Att förlora sina smånosar är förfärligt. Vi fick inte behålla vår underbara rottweilertik mer än i 8 år. Plötsligt var hon full av cancer. Men vi vågade ändå skaffa en stor hund till. Det blev inte rottis - för det vågade vi inte ..
    Stor kram
    fia

    SvaraRadera
  6. De gula blommorna jag har är höstgullris!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  7. Hej Gunilla!
    Pelargonerna förvarar jag i torpet och passionsblomman har tillbringat många vintrar i min källare.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera