onsdag 17 oktober 2012

GULDOCKRA...TILL VÅR TRÖST

Vem behöver silver o guld när vi överöses av denna prakt.


Jag försöker alltid tänka inför vintern att detta måste jag ta med mig....

Dessa bilder har jag tagit i vår fårhage

Avslutar med detta grånade fähus som en gång kanske innehöll både kreatur och höns!!  Man känner en vördnad inför de människor som en gång brukade den magra tegen och kunde bara hålla ett litet antal djur. Huset har sett likadant ut i 21 år, och man kan på vintern se spår av att djur håller sin tillflykt här. Taket ger fortfarande lite skydd och timmerväggarna är intakta.

8 kommentarer:

  1. Nu ljög jag lite grann. Bilden där även vatten förekommer är tagen vid Södertälje kanal.. Fast det hade ju inte varit helt fel...

    SvaraRadera
  2. Oh, så vackert! Vilken gul färg! Det ser ut som att solen tittar fram.
    Tänk att det lilla huset håller så bra. Vackert grått trä!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  3. Jamen, det är väl ändå för vackert om hösten! Vilka färger du lyckats fånga, underbara bilder. Det är vemodigt vackert på nå't sätt.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Fick vet av en bloggvän att ordverifiering hade smugit in sig till kommentaren !! Ja, jag säger då det trolleri eller ej men jag har inte beställt det i alla fall...

    SvaraRadera
  5. Visst är hösten fin med alla färger. Du har lyckats fånga den i dina fina bilder.
    Må så gott!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hoppas allt är bra med dig!
    Ha det bra och trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Så bra att du har tagit bort ordverifieringen!
    Den röda katten har suttit utanför vår ytterdörr nästan hela kvällen.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  8. Hej "tant" Gunilla!
    Tack för kommentarerna och tipset om honungen - det visste jag inte.
    Hoppas allt är bra med dig och trevlig helg!

    SvaraRadera